ارور E31 پکیج ایران رادیاتور به چه معناست و راه های رفع کدخطا e31 ایران رادیاتور

ارور E31 پکیج ایران رادیاتور

ارور E31 پکیج ایران رادیاتور یکی از شایع ترین ارورهایی است که برای پکیج ایران رادیاتور رخ می دهد. برای برطرف کردن ارور می توانید با خواندن دفترچه راهنما این کار راه انجام دهید، اما اگر دفترچه راهنما را در اختیار ندارید نگران نباشید در ادامه این مقاله نکاتی جمع آوری شده که شما به خواندن آن می توانید پکیج ایران رادیاتور خود را عیب یابی نمایید. کد ارور پکیج ایران رادیاتور البته توصیه می شود برای عیب یابی و تعمیرات تخصصی پکیج از طریق تماس با شماره تلفن نمایندگی ایران رادیاتور از خدمات پس از فروش و کمک تعمیرکار ماهر بهره مند شوید.

دلایل بروز ارور e31 پکیج ایران رادیاتور

همانگونه که عنوان کردیم، خطای E31 در اثر بروز خطا در قسمت های خاصی از این سیستم گرمایشی نمایش داده می شود. به هنگام مواجهه با این خطا کاربر باید بتواند برای رفع آن اقدام نماید. اگر بخواهیم به دلایل بروز این خطا بپردازیم، می توانیم برهم خوردن تنظیمات ترموستات اتاقی را نام ببریم. خرابی ترموستات و یا برهم خوردن تنظیمات آن موجب می‌شوند که خطای e31 در نمایشگر پکیج ایران رادیاتور به کاربر نمایش داده شود.

دلایل بروز ارور e31 پکیج ایران رادیاتور

ارورهای مربوط سنسور حرارتی NTC پکیج

حسگرهای دما پس از تشخیص تغییرات دمایی به صورت مداوم سیگنال هایی را به برد می رساند. تنظیمات حالت زمستانه پکیج اگر سیگانالی به برد پکیج نرسد آنگاه دستگاه ارور می دهد. در واقع ارورهای پکیج به ما می گویند که مشکل در کجا است هر چند در برخی موارد این ارورها نیز ممکن است در اثر خرابی برد نمایش داده شوند. ارور یا کد خطای نمایش داده شده با توجه به برند و مدل پکیج متفاوت است برای اطلاع بیشتر در رابطه با معنی ارورهای پکیج تمامی مدل ها و برندها ادامه این مقاله را بخوانید.

خراب بودن انتیسی و بروز ارور E31 ایران رادیاتور

ارور E31 پکیج ایران رادیاتور نشانه خراب شدن  انتیسی [ترمیستور ] شوفاژ می باشد و باید این قطعه تعویض شود. این قطعه اگر نیمسوز شود ممکن است علت سرد و گرم شدن آب پکیج شود

بقیه مواردی که اشاره می کنم احتمالشون خیلی کم هست .

در زیر شما محل قرار گیری انتیسی را در یکی از پکیج ها می بینید

نحوه تعویض ntc پکیج ایران رادیاتور

برای اینکه به قطعه ntc در پکیج ایران رادیاتور دسترسی داشته باشید، ابتدا باید از وصل نبودن پکیج به برق مطمئن شوید.

 

سپس باید در نظر داشته باشید که کدام نوع از قطعه ntc (سطحی، مستغرق) دچار خرابی شده است.

اگر سنسوری که باعث ایجاد ارور شده است، سطحی باشد، کار شما به نسبت راحت‌تر خواهد بود و با باز کردن بخش رویی پکیج، می‌توانید به این سنسور سطحی، دسترسی داشته باشید.

وقتی که سنسور مستغرق دچار خرابی شود، باید در قسمت داخلی لوله کشی به دنبال این سنسور باشید و کار سخت‌تری است. زمانی که شما سنسورها را از پایه‌ای که روی آن قرار گرفته‌اند، جدا کردید، وقت آن است که با یک قطعه جدید و سالم آنها را جایگزین کنید.

قیمت سنسور حرارتی NTC پکیج

از آنجایی که پکیج ها برند و مدل های متفاوتی دارند نوع سنسور استفاده شده در آن ها نیز متفاوت است. با توجه به نوع سنسور حرارتی استفاده شده در پکیج قیمت آن ها نیز متفاوت می باشد. در نظر داشته باشید تعمیر NTC پکیج عملا کاری بیهوده خواهد بود چرا که این قطعه قیمت زیادی ندارد و توصیه می گردد به جای تعمیر ان را تعویض کنید.

Ntc پکیج ایران رادیاتور در کجا قرار دارد؟

با توجه به وظایفی که برای ntc یا ترمیستور گفته شد، خرابی آن باعث عملکرد نادرست دستگاه در تنظیم آب گرم و دمای محیط می‌شود. در مهم‌ترین حالت، در صورتی که ntc خراب شود، سنسورهای حفاظتی دستگاه فعال می‌شوند و از روشن شدن پکیج جلوگیری می‌کنند. در حالت دوم، خرابی این سنسور باعث می‌شود که آب گرم خروجی خیلی گرم‌تر یا سردتر از دمایی که تنظیم کردید، باشد.

رفع ارور e31 پکیج ایران رادیاتور

رفع ارور e31 پکیج ایران رادیاتور

همان‌گونه که عنوان کردیم، بروز خطا و مشکل در ترموستات پکیج موجب ارائه ارور e31 پکیج ایران رادیاتور خواهد شد. به همین علت کاربر می‌تواند بدون نیاز به بررسی سایر بخش های سیستم گرمایشی، به راحتی برای رفع آن اقدام نماید.

نشانه های خرابی انتیسی پکیج دیواری

با توجه به عملکردی که برای انتیسی یا ترمیستور گفته شد ، خراب شدن آن باعث عملکرد نادرست پکیج در تنظیم آب گرم و دمای محیط می‌شود.

علائم خرابی انتیسی پکیج مربوط به تنظیم نشدن دمای محیط می‌شود. در این حالت پکیج توانایی شناسایی دمای شعله را ندارد و ممکن است بیش از حد گرما تولید کند. این موضوع باعث می‌شود که شوفاژها محیط را بیش از حد گرم کنند.

خرابی این ترمیستور حرارتی باعث می‌شود که آب گرم خروجی خیلی گرم‌تر یا سردتر از دمایی که تنظیم کردید، باشد.

در صورتی که انتیسی خراب شود، سنسورهای حفاظتی پکیج فعال می‌شوند و از عملکرد دستگاه  جلوگیری می‌کنند.

ثبت درخواست تعمیرکار برای برطرف کردن ارور e31 پکیج ایران رادیاتور :

برای ثبت درخواست تکنسین تنها کافی است با شماره تماس موجود در سایت تماس گرفته و با ثبت نشانی و مشخصات دستگاه خود ساعت حضور تکنسین در منزل را تعیین نمایید.

دومین راه ثبت درخواست از طریق فرم درخواست خدمات نمایندگی ایران رادیاتور است که در این قسمت شما با ثبت مشخصات دستگاه و نشانی خود منتظر تماس از سوی پشتیبانی شرکت بمانید، پس از تماس پشتیبان با شما درخواست ثبت شده و تعمیرکار پکیج در ساعت معین شده در محل حاضر خواهد بود.

به‌خاطر داشته باشید ، در صورت ثبت درخواست مدت‌زمان حضور تکنسین تا محل شما تنها یک ساعت خواهد بود.

۱. ثبت درخواست تعمیر پکیج از طریق چت آنلاین و یا تماس با پشتیبانی نمایندگی ایران رادیاتور

۲. ارسال پیامک تأیید درخواست به همراه کد اشتراک مشتری از طرف پشتیبانی نمایندگی ایران رادیاتور

۳. ارسال پیام حاوی مشخصات تکنسین از سوی پشتیبانی نمایندگی ایران رادیاتور

۴. تماس تکنسین به جهت فیکس کردن تایم ورودی و دریافت لوکیشن منزل مشتری عزیز

۵. انجام خدمات دریافت تعمیر پکیج

۶. ارائه فاکتور به مشتری عزیز و پرداخت آن بعد از اتمام تعمیرات

۷. تماس پشتیبانی نمایندگی ایران رادیاتور به جهت ثبت گارانتی و ثبت میزان رضایت مشتریان

آموزش برطرف کردن ارور E31 پکیج ایران رادیاتور

اگر به دنبال رفع ارور e31 پکیج ایران رادیاتور هستید باید برای تنظیم پارامترهای ترموستات اقدام نمایید. با تنظیم کردن پارامترهای موجود در ترموستات اتاقی به راحتی می‌توانید خطای موجود را برطرف نمایید. در گام نخست برای رفع خطای e31 پکیج ایران رادیاتور میتوانید پارامتر A22 ترموستات اتاقی را بر روی صفر تنظیم کنید. با قرار دادن آن بر روی صفر و با راه اندازی مجدد سیستم باید خطای موجود برطرف شده باشد.

آموزش برطرف کردن ارور E31 پکیج ایران رادیاتور

آموزش تعمیر ntc و برد پکیج ایران رادیاتور

متاسفانه ان تی سی قابل تعمیر نیست و در صورت خراب شدن باید آن را تعویض کنید. علت بوق زدن پکیج گفتنی است که نحوه تعویض ان تی سی سطحی و مستغرق با یکدیگر تفاوت دارند.برای تعویض سنسور سطحی باید رویه پکیج را باز کرد تا بتوان آن را تعویض نمود. اما برای تعویض سنسور مستقرق باید لوله کشی دستگاه را باز کنید و سنسور نو را با سنسور خراب جایگزین کرد.

 

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *