لیست تمام ارورهای پکیج بوتان

ارور پکیج بوتان لیست کد خطاهای بوتان معنی و آموزش رایگان نحوه برطرف کردن ارور

ارور پکیج بوتان

ارور پکیج بوتان به چه معناست و چگونه می توانیم ان را برطرف کنیم؟ پکیج دیواری بوتان یکی از پرطرفدارترین پکیج های ایرانی می باشد. پکیج های دیواری ممکن است بعد از مدتی کار کردن با مشکلاتی مواجه شوند. کد ارور پکیج چیست؟ پکیج‌های بوتان به گونه ای طراحی و ساخته شده اند که مشکلات پکیج را به صورت ارور نمایش داده می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با معنی لیست تمام کد خطاهای پکیج بوتان تمامی مدل ها و آموزش برطرف کردن ارورهای پکیج بوتان ادامه این مقاله را تا انتها بخوانید.

خطاهای پکیج بوتان مدل پاویا

در پکیج بوتان مدل پاویا، دستگاه به کلید ایمنی دودکش مجهز شده، زمانیکه در دودکش و یا مسیر تهویه مشکلی پیش آمد دستگاه خودکار خاموش می شود. همینطور در پی خاموشی پکیج، شعله نیز خاموش می شود و روی دستگاه علامت اخطار بصورت پی در پی ظاهر شده و فقط فن بکار خودش ادامه می دهد.
اگه مشکل تهویه دستگاه در طول 10 دقیقه رفع نشد، پکیج بطور خودکار قفل شده و کد خطای 03 ظاهر می شود.
اگر مشکل محل تهویه بمدت 10 دقیقه حل شد دستگاه خود به خود به کار خودش ادامه می دهد و به حالت عادی عملکرد خودش برمی گردد.

تعمیر برد ارور E99 پکیج بوتان

تعمیر برد پکیج بوتان از جمله تعمیراتی است که برای مشتریانی که از پکیج‌های جدید بوتان استفاده می‌کنند رخ می‌دهد. ارور E99 پکیج بوتان در پکیج‌های قدیمی بوتان به‌جای برد از تعدادی از قطعات مانند ترموستات، آکوستات و … استفاده شده و خرابی و تعمیرات مربوط به آن قسمت‌ها می‌شود. برد پکیج چیست؟ در پکیج‌های جدید بوتان از برد استفاده‌ شده و دستگاه دارای یک یا چند برد می‌باشد. و در صورت خرابی و بروز اشکال به‌جای تعمیر قطعات مکانیکی دیگر به تعمیر برد پکیج بوتان نیاز خواهید داشت.

 ارور 03 پکیج بوتان مدل پاویا:

سویچ فشار و یا کلید مربوط به ایمنی دود پکیج به کار افتاده.

– ارور 04 پکیج بوتان مدل پاویا: فشار آب در مدار گرمایش دستگاه وجود نداره.

 ارور دمای آب مصرفی: کارکرد پکیج در حالت استفاده از آب گرم مصرفی است.

– ارور 07 پکیج بوتان مدل پاویا: سنسور دمای آب مدار مربوط به گرمایش دچار خرابی شده.

– کد 06 پکیج بوتان مدل پاویا: ارور E5 و E6 بوتان حسگر دمای آب گرم بهداشتی پکیج دچار ایراد شده.

– ارور 11 پکیج بوتان مدل پاویا: قبل از ارسال فرمان برد پکیج به شیرگاز، شعله توسط حسگر دستگاه حس شده.

 ارور دمای آب درگیر با مدار گرمایش پکیج: کارکرد پکیج در حال گرم کردن محیط است.

– ارور 02 پکیج بوتان مدل پاویا: دمای آب موجود در مدار گرمایشی پکیج بالا رفته و کلید حرارتی بکار افتاده و یا در کابلی که به آن وصل است قطعی رخ داده.

– ارور چشمک زن + نمایش دما: اخطار در ترموستات مربوط به ایمنی دود دستگاه و یا اینکه در کابل متصل به آن قطعی رخ داده،کلید مربوط به فشار به کار افتاده.

 ارور 01 پکیج بوتان مدل پاویا: شعله و یا مشکل روشن نمی شود.

– ارور چشمک زن + نمایش دما: فشار آب مربوط با گرمایش دستگاه کافی نیست.

– ارور ADJ پکیج بوتان مدل پاویا: کد اخطار تنظیمات الکتریکی بالاترین و پایین ترین دمای گرمایشی پکیج.

خطاهای پکیج بوتان

معانی ارورهای پکیج بوتان مدل روما Roma

ارور: A01

اولین مورد در لیست کدهای خطای پکیج بوتان این مورد است. هنگامی که مشعل بنا به هر دلیلی روشن نشود شاهد بروز این کد هستیم. ظاهر شدن این کد یعنی دستگاه نمی ‌تواند شعله را به درستی روشن کند یا آن را روشن نگه دارند. به منظور بررسی مشکل موارد زیر چک شوند:

_ خرابی جرقه زن

_ معیوب شدن شیر گاز

_ افت فشار گاز

_ معیوب شدن سنسور شعله

ارور A01 از ارورهای رایجی است که در پکیج های رومای بوتان دیده می شود و به دلایلی مانند احساس نشدن شعله توسط سنسور و خرابی آن، وجود مشکلی در روشن شدن مشعل، کار نکردن حسگر جرقه زن، کثیف شدن مشعل، انسداد مسیرهای خروجی توده های احتراقی و وجود مشکل در فن پکیج این خطا ظاهر می گردد.

رفع کد ارور E25 پکیج بوتان

برای رفع کد ارور E25 پکیج بوتان می توانید با استفاده یک سشوار مبدل حرارتی پکیج خود را گرم نمایید تا در نهایت یخ داخل سیستم به ارامی آب شود. توجه داشته باشید ممکن است در هنگام یخ زدن مبدل دچار ترکیدگی و نشتی شده باشد. در صورت رویت نشتی از تعمیرکار ماهر نمایندگی بخواهید تا مشکل دستگاه شما را برطرف نماید.

نحوه برطرف کردن ارور A02 پکیج بوتان مدل روما

ارور A02 در صورتی نمایش داده می شود که کلید حرارتی متصل بر روی مبدل اولیه دچار مشکل شود.

جهت رفع ارور E27 پکیج بوتان، به ترتیب مراحل زیر را اجرا نمایید:

  1. وضعیت پکیج را در حالت خاموش تنظیم کنید.
  2. اکنون مقدار فشار آب دستگاه در مدار گرمایش را بررسی نمایید. ارور E27 پکیج بوتان این عدد بر روی صفحه‌ی نمایشگر فشار آب قابل مشاهده می‌باشد.
  3. در این مرحله اگر فشار آب در مدار گرمایش بالاتر از یک باشد، دستگاه را به حالت زمستانی یا تابستانی تنظیم نمایید تا دستگاه هواگیری را شروع کند و درنهایت روشن گردد.
  4. اما در صورتی که صفحه‌ی نمایشگر، فشار آب دستگاه را کمتر از 1 نشان می‌دهد، می‌بایست در این شرایط شیر پرکن پکیج را باز کنید یا به عبارتی دیگر در خلاف عقربه‌های ساعت بچرخانید تا با کمک آبگیری دستگاه، فشار آب دستگاه به حدود 1.5 الی 2 برسد. سپس شیر پرکن را ببنید و مجددا پیکج را روشن نمایید.

نحوه برطرف کردن ارور A01 پکیج بوتان مدل روما

در ابتدا شیر کنترل گاز تجهیز را آزاد می کنیم. اگر دستگاه جرقه زد اما روشن نشد یعنی باید اتصال جرقه زن بر روی مشعل را چک کنید.

بسته شدن فن ها و مسیر خروجی، انسداد ترموستات دود، بسته شدن پرشر دود و وجود مشکل در سنسور دمای فن می توانند باعث بروز ارور A03 گردند که برای رفع این ارور نیاز است تا تک تک این مشکلات بررسی شده و در صورت وجود مشکل تعمیر شده و مسیرهای مسدود شده بازگردند.

معنی ارور E13 پکیج بوتان

ارور E13 پکیج بوتان به معنای وجود خرابی در برد اصلی پکیج بوتان می باشد. کد ارور E13 پکیج بوتان می تواند بر اثر خرابی برد یا تنظیم نبودن آن باشد.

نحوه رفع کد ارور E13 پکیج بوتان

کدارور E13 پکیج بوتان مربوط به برد اصلی پکیج بوتان می شود. برای برطرف کردن خطای برد پکیج بوتان باید حتما توسط تکنسین ماهر نمایندگی بوتان عیب یابی و برطرف گردد.

برطرف کردن ارورهای پکیج بوتان

چنانچه شیر کنترل اجازه هدایت گاز را ندهد اما جرقه زن شروع به جرقه زدن کند یعنی بوبین شیر گاز معیوب شده است. اگر شعله ایجاد شد اما فورا خاموش شد باید سنسور شعله را چک کنید. در آخر در صورتی که جرقه زن به درستی ایفای نقش کند و هدایت گاز نیز انجام گیرد اما شعله ایجاد نگردد بایستی فاصله بین الکترود تا مشعل را ارزیابی نمایید. چنانچه فاصله بیش از حد معمول باشد این کد ظاهر می شود.

معنی خطا E29 پکیج بوتان

خطا E29 پکیج بوتان مربوط به اشکال در سیستم برق‌رسانی پکیج است و باعث از کار افتادن کامل پکیج می‌شود. در واقع بروز ارور E29 پکیج بوتان به معنای نرسیدن برق کافی به شیر کنترل گاز پکیج است و منشا آن را باید در برد الکترونیکی پکیج جست‌وجو کرد یا از متخصصین نمایندگی بوتان برای تعمیر برد پکیج کمک بگیرید. بر روی برد الکترونیکی پکیج بوتان تعدادی رله وجود دارد که مسئولیت برق‌رسانی به هر قطعه را دارند. در صورتی که خطا E29 را در پکیج بوتان مشاهده کردید، به احتمال قوی رله متصل به شیر کنترل گاز سوخته یا سیم‌های متصل به آن دچار اشکال شده‌اند. توجه کنید که اگر تخصص کافی در این زمینه ندارید به برد الکترونیکی دست نزنید. چرا که باعث تشدید مشکل خواهد شد.

معنی ارور A03 پکیج بوتان مدل روما چیست؟

یکی از مهمترین کدهای خطای پکیج بوتان این مورد است. وقتی دستگاه نتواند دود های تولید شده را به بیرون هدایت کند این خطا دیده می ‏شود.

به طور کلی این تجهیزات می‏ توانند جزء نمونه های واجد فن و یا فاقد فن باشند؛ لذا این کد می تواند معانی متفاوتی داشته باشد. در این وضعیت موارد زیر را چک کنید:

_ معیوب شدن کلید ایمنی دود

_ از کار افتادن ترموستات دود

_ خرابی اجزای فن

_ مسدود شدن دودکش

رفع کد خطای E15 پکیج دیواری بوتان مدل CV424S

ارور E15 و E17 پکیج بوتان نشان دهنده اشکال در دودکش یا کلید ایمنی فشار دودکش می باشد. برای رفع آن دودکش پکیج را چک کنید تا چیزی موجب مسدود گشتن آن نشده باشد.

خطای E15 و E17  پکیج بوتان مدل CV424S

اگر در صفحه نمایش پکیج CV424S خود ارور E15 و E17 را مشاهده می کنید ، به معنی فعال شدن ترموستات دود می باشد. در این حالت ترموستات دستگاه شما دچار خرابی یا قطعی شده است. برای بررسی ترموستات پکیج به سرویسکار مجاز متخصص نیاز است. همچنین سیم کشی های ترموستات را نیز می توانید بررسی کنید.

نحوه برطرف کردن ارور A03 پکیج بوتان روما

در صورتی که تجهیز فاقد فن است اختلال را در ترموستات دستگاه دنبال کنید.

اما چنانچه تجهیز واجد فن باشد در گام نخست بایستی کلید ایمنی دود را چک کنید و از سالم بودن آن مطمئن شوید.

در گام بعدی شلنگ پرشر را چک کنید. کوچکترین گرفتگی در شلنگ موجب بروز این خطا می شود.

اگر فن هنوز شروع به کار نکرده و این کد ظاهر می شود یعنی پروانه فن معیوب شده است. باید آن را روغن کاری یا تعویض کنید.

نحوه برطرف کردن ارور A05 پکیج بوتان روما

برد پکیج از اجزای اصلی پکیج بوده که در صورتی که خراب شود ممکن است مشکلات متعددی در قطعات مختلف پکیج به وجود آید، چرا که برد الکترونیکی مرکز صدور فرمان های مختلف به دیگر قطعات می باشد. در صورت خراب شدن برد ارور A05 ظاهر شده و به علت حساسیت بالایی که برد الکترونیکی دارد تعمیر آن تنها توسط تعمیرکار متخصص امکان پذیر می باشد.

خطاهای پکیج بوتان مدل ورونا (Verona)

خطاهای پکیج بوتان مدل ورونا (Verona)

در صورتی که در سنسور NTC پکیج بوتان دچار مشکل گردد تنظیمات حالت زمستانه پکیج سیستم ارور E3 را نمایش می دهد و برای برطرف نمودن این ارور باید دستگاه را با فشار دادن کلید C از قفل خارج کرده و سپس به بررسی سنسور سیستم گرمایش و همچنین سیم کشی و اتصالات آن پرداخت.

ارور 01 پکیج بوتان مدل ورونا: در این حالت پکیج بوتان در عملیات جرقه زنی برای روشن شدن دستگاه دچار ایراد شده و شعله روشن نمی شود.

ارور E7 در پکیج بوتان به علت وجود مشکل در سوئیچ فشار هوا می باشد که باید توسط سرویسکار پکیج قطعه پرشر سوئیچ تعویض گردد.

*ارور 02 پکیج بوتان مدل ورونا: دمای آب داخل مدار گرمایشی بیش از حد بالا رفته و کلید حرارتی فعال شده و یا اینکه کابل متصل به کلید حرارتی قطع شده است.

ارور 07 پکیج بوتان مدل ورونا: قطع شدن سیم مربوط به حسگر دمای آب گرم بهداشتی پکیج و یا خرابی حسگر آن

اگر در مدولاسیون شیر پکیج نقصی وجود داشته باشد ارور E5 در نمایشگر ظاهر می شود و پکیج با مینیمم شعله کار می کند. برای رفع این ارور باید شیر گاز پکیج و سوکت های مدولاسیون را بررسی نموده و سیم کشی های مربوطه نیز چک گردد.

ارور 05 پکیج بوتان مدل ورونا:

حسگر کنترل دمای آب گرم بهداشتی دستگاه خراب شده است و یا به اصلاخ خرابی NTC

*ارور 03 پکیج بوتان مدل ورونا: سوویچ حرارتی مربوط به کلاهک تعدیل

کد خطا 12 پکیج بوتان مدل ورونا: سیم مدولاتور مربوط به شیرگاز پکیج قطع شده است.

ارور 11 پکیج بوتان مدل ورونا: شعله پکیج بدلیل تداخلات امواج مغناطیسی مربوط به آن پارازیت می اندازد.

ارور 04 پکیج بوتان مدل ورونا: فشار آبی که در مدار گرمایشی پکیج قرار دارد کاهش یافته است.

کدارور 28 پکیج بوتان مدل ورونا: یک خطا بیشتر از 5 بار اعلام و تکرار پی در پی شده است.

ارور E9 پکیج بوتان مدل ورونا: آب در مدار چرخش ندارد،پمپ دستگاه، برد دستگاه را چک کنید ممکن است در نحوه عملکرد برد پکیج تاخیری صورت می گیرد.

 

 ارورهای پکیج بوتان در مدل های پرلا پرو، ورونا و پرلا

اغلب کدهای خطای پکیج بوتان در این مدل ها با مدل پیشین مشترک است و تنها وجه تمایز آنها در حرف انگلیسی درج شده است. (حرف A  جایگزین حرف E شده است.) بدین منظور به شرح چند مورد از خطاهای جدید در این مدل ها می پردازیم.

 

خطای E01 E1

به معنای عدم ایجاد شعله می باشد. ارور E01 پکیج بوتان دلیل آن را در قطعی گاز یا معیوب شدن جرقه زن دنبال کنید.

ارور E12

هنگامی که قطعات موجود در شیر برقی دستگاه معیوب شده باشند و فشار گاز خروجی استاندارد نباشد این علامت ظاهر می شود.

ارور E02 E2

معیوب شدن سوئیچ حرارتی یا ترموستات دستگاه

خطای E2 نیز ممکن است به علت خراب شدن سوئیچ فشار هوا صورت گرفته و در این حالت نیز پکیج به حالت قفل قرار می گیرد. در هنگام بروز ارور E02 پکیج بوتان نیز در ابتدا باید با فشردن دکمه C پکیج را از حالت قفل خارج نمود و پس از آن دودکش، فن و لوله ونتوری مورد بررسی قرار گیرند. همچنین بررسی کردن سوئیچ فشار هوا و سیم کشی های مربوط به آن نیز باید توسط تعمیرکار چک گردد.

کد E11

به معنای تشکیل شعله پیش از دستور برد کنترل است. به عبارتی گواه از معیوب شدن برد یا شیر گاز دارد.

خطای E04 E4

هنگامی که ارور E04 پکیج بوتان فشار آب کمتر از حد معمول و یا بسیار بیشتر از حد استاندارد باشد این کد ها ظاهر می شوند.

ارور E09

با ظاهر شدن این کد متوجه می ‌شوید که رادیاتور ها فاقد حرارت هستند و به عبارتی آبگرم در مدار گردش ندارد.

ارور  E06 E6

گواه از معیوب شدن حسگر NTC  در قسمت آب مصرفی دارد.

ارور E03 E3

هنگامی ارور E03 پکیج بوتان که فن و تهویه دستگاه به مشکل بر خورده باشند این کد ظاهر می گردد.

ارور E28

هنگامی که هر یک از کدهای خطای پکیج بوتان بیش از پنج مرتبه ظاهر شوند در نهایت این کد نشان داده خواهد شد. در این وضعیت برق ورودی تجهیز را مجددا ارزیابی کنید.

ارور E07 E7

این کدهای ارور E7 پکیج بوتان خطای بوتان به معنای معیوب شدن حسگر NTC  مربوط به رادیاتور ها هستند.

 

راه های رفع ارور های پکیج بوتان

– رفع خطای 28 پکیج بوتان: دستگاه را یکبار از برق بیرون بکشید و دوباره آنرا به برق بزنید.

اگر با به برق زدن دستگاه مشکل حل نشد با تکنسین های بوتان تماس بگیرید و مشکلتان را با ما درمیان بگذارید.

– رفع خطای 02 پکیج بوتان: کابل دستگاه را بررسی کنید و کلید حد را حتما چک نمایید.

– رفع خطای 01 پکیج بوتان: گاز دستگاه را بررسی کنید، جرقه زن دستگاه، یون دستگاه، شیر گاز دستگاه پکیج بوتان، و برد الکتریکی آن را وارسی کنید.

شعله دستگاه گرمایشی پکیج به سه دلیل رایج درست عمل نمیکند:

  1. 1. ایراد در شیر گاز پکیج، 2. ایراد در نحوه کارکرد جرقه زن پکیج، 3. سنسور شعله دچار مشکل شده است

خطای چشمک زدن پکیج بوتان به همراه معنی و راه حل

خطاهای پکیج بوتان از سری مدل پرلا

ارور 06 پکیج بوتان مدل پرلا: حسگری که درجه آب گرم علت بوق زدن پکیج مورد مصرف را تشخیص میده مشکل پیدا کرده (قطعی NTC آبگرم)

کد خطای 04 پکیج بوتان مدل پرلا: داخل مدار گرمایشی دستگاه فشار آب کم شده،فشار اگر به کمتر از 5/0رسیده، فشار را بالا ببرید.

ارور 01 پکیج بوتان مدل پرلا: تشکیل شعله صورت نمیگیره.

کدارور 03 پکیج بوتان مدل پرلا: ترموستات،پرشر سوویچ پکیج، فن دستگاه مشکلی در آنها بوجود آمده.

ارور 11 پکیج بوتان مدل پرلا: قبل ازینکه برد به شیر گاز برای روشن شدن شعله فرمان بده شعله دیده میشه،درا این حالت شیرگاز و یا برد دستگاه پکیج دچار مشکل شده.

کد خطا 07 پکیج‌بوتان مدل پرلا: حسگر مربوط به دمای گرمایشی دستگاه دچار ایراد شده (قطعی NTC گرمایشی)

ارور 02 پکیج بوتان مدل پرلا: احتمالا در مدار سیم کشی پکیج ایراد بوجود اومده و یا سویچ حرارتی مبدل خراب شده.

 

خطای چشمک زدن به همراه دما: سه علت دارد:

  1. کردن سوویچ فشار پکیج، ترموستات مربوط به ایمنی دود مشکل داره و یا کابل متصل به آن دچار مشکل داره، فشار آب موجود در مدار گرمایشی پکیج کم شده.

ارور E41 در مدل ورونا

به معنای وجود نوسانات برقی در تجهیز است.

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *