ارور E51 پکیج ایران رادیاتور آموزش رایگان تعمیر دفترچه راهنمای تعمیرکاران نمایندگی

ارور E51 پکیج ایران رادیاتور آموزش رایگان تعمیر دفترچه راهنمای تعمیرکاران نمایندگی

ارور E51 پکیج ایران رادیاتور

ارور E51 پکیج ایران رادیاتور را چگونه برطرف کنیم؟ برای برطرف کردن ارورهای پکیج ایران رادیاتور بهتر است با تمام ارورهای پکیج ایران رادیاتور به خوبی آشنا باشید. در دفترچه راهنما لیستی از تمام کدخطاهای پکیج ایران رادیاتور به همراه ساده ترین روش برطرف کردن ارور وجود دارد که با کمک آن میتوانید مشکل پکیج خود را برطرف نمایید. درصورتی که دفترچه راهنما را در اختیار ندارید کافیت ادامه این مقاله را بخوانید تا با نحوه تعمیر پکیج بیشتر آشنا شوید. توصیه میکنیم برای جلوگیری خرابی بیشتر حتما از طریق تماس با شماره تلفن نمایندگی مجاز ایران رادیاتور ثبت درخواست کنید تا تعمیرکار ماهر پکیج شما را با کمترین هزینه تعمیر کند.

ارور E51 پکیج ایران رادیاتور چیست؟

این مجموعه با توجه به سابقه و تجربه ای که دارد. در این زمینه هفت علت را برای این موضوع در نظر گرفته است. که دو مورد آن اصلی بوده و درصد قابل توجهی از موارد در این دو مورد خلاصه می شود و پنج مورد دیگر درصد بسیار کمی را دارا هستند. این موارد می ‌تواند شامل خرابی و نیم سوز شدن برد، کد ارور پکیج ایران رادیاتور خرابی پرشر هوا، گیر کردن فن، خرابی فن، گیر کردن سنگ ریزه درون ونتوری و یا قطعی سیم های رابط بین برد و فن باشد.

ارور E51 پکیج ایران رادیاتور

علل رایج بروز ارور e51 پکیج ایران رادیاتور

ارور e51 پکیج ایران رادیاتور یکی از خطاهایی است که ممکن است در دستگاه شما رخ دهد. این خطا به این معنی است که فن پکیج کار می‌کند اما پرشر سوئیچ هوا در وضعیت قطع است.  پرشر سوئیچ هوا یک قطعه الکترونیکی است که با تشخیص فشار هوای وارد شده به دستگاه، سبب روشن شدن شعله پکیج می‌شود. بنابراین، اگر پرشر سوئیچ هوا قطع باشد، شعله پکیج هم خاموش خواهد شد.

خرابی فن و ارور E51 پکیج‌ ایران رادیاتور

ارور E51 به مشکل در فن پکیج‌ اشاره دارد که نشان می‌دهد فن، درست کار نمی‌کند و احتمالاً نیاز به تعویض دارد. برای رفع این مشکل، می‌توانید به سرویس‌های پکیج‌ ایران رادیاتور مراجعه کرده و فن را تعویض کرده یا تعمیر کنید. همچنین، ممکن است که مشکل به دلیل وجود گردوغبار در داخل فن باشد، بنابراین پیش از تعویض فن، می‌توانید آن را تمیز کرده و دوباره تست کنید. درهرصورت، توصیه می‌شود برای رفع این مشکل، از تعمیرکاران مجرب و متخصص استفاده کنید.

 

برخی از علل رایج بروز خطا 51 عبارتند از:

  1. خراب شدن یا نصب نادرست برد پکیج
  2. خراب شدن یا نصب نادرست فن پکیج
  3. خراب شدن یا نصب نادرست پرشر سوئیچ هوا
  4. انسداد یا گیر کردن دودکش پکیج
  5. گرفتگی شلنگ‌های رابط بین ونتوری و پرشر سوئیچ هوا

گیر کردن فن باعث خطا e51 پکیج ایران رادیاتور

فن، قطعه ای است که با حرکت خود موجب خروج دود می شود. ممکن است به هر علتی حرکت فن دچار اختلال شود. حرکت باد و آوردن تک شاخه های درخت و یا لانه سازی کبوتران در محیط، از علل شایع این رویداد است که با بررسی می توانید به راحتی آن را برطرف نمایید.

خراب‌شدن سنسور فشار هوای پکیج

سنسور فشار هوای پکیج گرمایشی یکی از قطعات حیاتی در سیستم گرمایشی است که وظیفه اندازه‌گیری فشار هوا در داخل دستگاه را دارد. درصورتی‌که این سنسور خراب شود، ممکن است عملکرد سیستم گرمایشی تحت‌تأثیر قرار گیرد و مشکلاتی برای کاربر ایجاد شود.

رفع ارور E51 ایران رادیاتور/ مراحل تمیز کردن دودکش

  1. پکیج را از برق جدا کنید و درب آن را باز کنید.
  2. دودکش پکیج را پیدا کنید و با دقت بررسی کنید. اگر خاک، گرد و غبار، خاکستر، زغال، یا هر نوع مواد زائد دیگر روی دودکش پکیج وجود داشت، به احتمال زیاد دودکش پکیج انسداد یا گیر کرده است.
  3. اگر دودکش پکیج انسداد یا گیر کرده باشد، باید آن را باز و تمیز کنید. برای این کار، ابتدا پیچ‌های متصل به دودکش پکیج را با استفاده از آچار باز کنید و دودکش پکیج را از جای خود جدا کنید. سپس با استفاده از یک برس سخت، دودکش پکیج را از درون تمیز کنید و مواد زائد را بردارید. در نهایت، دودکش پکیج را به جای خود برگردانید و پیچ‌های متصل به آن را محکم کنید.
  4. درب پکیج را ببندید و پکیج را به برق وصل کنید. نمایندگی ایران رادیاتور در شهریار اگر ارور e51 پکیج ایران رادیاتور حل شده باشد، به این معنی است که مشکل از دودکش پکیج بوده است.

رفع ارور E51 ایران رادیاتور مراحل تمیز کردن دودکش

خرابی پرشر هوا دلیل دیگر ارور ۵۱ ایران رادیاتور

یکی دیگر از دلایل اصلی در ارور خطای پکیج دیواری خرابی پرشر است. این قطعه موظف است تا سالم بودن فن را به صورت مکرر به برد اصلی اطلاعات دهد. در صورتی که به هر دلیل این موضوع به برد اصلی اطلاع داده نشود ارور E51 بر روی LCD نمایش داده می شود. یعنی برد اصلی، خرابی فن را به دستگاه اعلام می ‌کند که در اکثر موارد اشتباه است.

روشن‌نشدن فن و خطای E51 پکیج ایران رادیاتور

اگر فن پکیج شما روشن نمی‌شود و همچنان خطای E51 را نشان می‌دهد، احتمالاً دلیل این مشکل با خود فن ونتیلاتور مربوطه مرتبط است. در این صورت، باید ابتدا بررسی کنید که آیا فن به‌درستی به برق متصل شده و آیا سیم‌های مربوط به آن به‌درستی وصل شده‌اند یا خیر همچنین، ممکن است درواقع مشکل در برد دستگاه باشد و باعث عدم عملکرد فن شده باشد.

مراحل برطرف کردن ارور E51 پکیج ایران رادیاتور

  1. پکیج را از برق جدا کنید و درب آن را باز کنید.
  2. فن پکیج را پیدا کنید و با دقت برسی کنید. اگر صدای نامطبوع، لغزش، گیر کشیدگی، یا هزاران دیگر روی فن پکیج وجود دارد. به احتمال زیاد فن پکیج خراب یا چرخ دنده آن سوراخ یا شکسته شده است.
  3. اگر فن پکیج خراب یا چرخ دنده آن سوراخ یا شکسته شده باشد، باید آن را با یک فن جدید تعویض کنید. برای این کار، ابتدا سیم‌های متصل به فن پکیج را با دقت جدا کنید و علامت‌گذاری کنید تا در هنگام نصب فن جدید به درستی متصل شوند. سپس فن پکیج قدیمی را از جای خود بکشید و فن جدید را به جای آن قرار دهید. در نهایت، سیم‌های متصل به فن پکیج را با توجه به علامت‌های خود به فن جدید متصل کنید.
  4. درب پکیج را ببندید و پکیج را به برق وصل کنید. اگر ارور e51 پکیج ایران رادیاتور حل شده باشد، به این معنی است که مشکل از فن پکیج بوده است.

قطعی سیم های رابط بین برد و فن

همانطور که می دانید این دستگاه با برق کار می کند و قطعی سیم در هر قسمتی می‌تواند موجب آسیب شود. بررسی سیم‌ کشی قسمت بین برد و فنی نیز از دیگر مواردی است که باید انجام شود، اما احتمال آن بسیار کم است.

تست سلامت پرشرسوئیچ پکیج ایران رادیاتور

پس از روشن شدن پکیج، فن نیز روشن می شود. که این اتفاق با استفاده از پرشر سوئیچ هوا وضعیت باز بودن لوله دودکش بالای پکیج بررسی خواهد شد. اگر مسیر لوله باز باشد (که طبعا باید همین گونه باشد) سنسور فن یا همان پرشر سوئیچ فعال می شود. در صورتی که مسیر بسته باشد، پرشر هوا در وضعیت قطع قرار خواهد گرفت که همین عاملی بر نشان دادن ارور E51 پکیج است.

برطرف کردن ارور E51 با تمیز کردن ونتوری ایران رادیاتور

ونتوري يك قطعه شكل‌دهي شده است كه هوا را به فشار مناسب به فن پكيج مي‌فرستد. شلنگ‌های رابط بين ونتوري و پرشر سوئيچ هوا هوا را به پرشر سوئيچ هوا منتقل مي‌كنند. تعمیرات پکیج در شهریار اگر شلنگ‌های رابط بين ونتوري و پرشر سوئيچ هوا گير كنند يا خم شوند، ممكن است باعث بروز ارور e51 پکیج ایران رادیاتور شود.

 

برطرف کردن ارور E51 با تمیز کردن ونتوری ایران رادیاتور

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *